Διάφορα

Τα χαρακτηριστικά ενός καλού σερβιτόρου

Ένα εστιατόριο κρίνεται από τις υπηρεσίες που παρέχει στους πελάτες του. Οι σερβιτόροι είναι αυτοί που τους συναντούν από την πρώτη στιγμή. Είναι πολύ σημαντικό να έχουν τα κατάλληλα προσόντα, για να κερδίσουν την συμπάθεια των επισκεπτών. Παρακάτω, σας παρουσιάζουμε ένα οδηγό με τα απαραίτητα χαρακτηριστικά ενός καλού σερβιτόρου .

ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ Η ΕΜΦΑΝΙΣΗ ΚΑΙ Η ΑΛΛΗΛΕΠΙΔΡΑΣΗ ΜΕ ΤΟΥΣ ΠΕΛΑΤΕΣ

Απαιτούνται πολλές δεξιότητες για την δουλειά ενός σερβιτόρου. Αρχικά, πρέπει να έχει άριστες δεξιότητες επικοινωνίας. Σκεφτείτε με πόσα άτομα συναναστρέφεται κάθε φορά. Γι αυτό το λόγο θα πρέπει να επικοινωνεί αποτελεσματικά με όλους τους συναδέρφους μα και με τους πελάτες. Επιπλέον, η εμφάνιση των εργαζόμενων στο εστιατόριο, είναι το πρώτο πράγμα που παρατηρούν οι επισκέπτες του. Είναι αναγκαίο να είναι ντυμένοι κατάλληλα. Οι στολές τους οφείλουν να είναι πάντα καθαρές, περιποιημένες και σιδερωμένες.

Η ευγένεια είναι απαραίτητο προσόν για ένα σερβιτόρο. Καθώς εξυπηρετεί πελάτες, θα πρέπει να είναι χαμογελαστός, ευδιάθετος και να τους χαιρετά με φιλικό τρόπο. Η καλή μνήμη, είναι ένα άλλο χαρακτηριστικό που οφείλει να έχει. Είναι καλό να θυμάται τα ονόματα ή τις προτιμήσεις κάποιων τακτικών πελατών. Επίσης, πρέπει να θυμάται τις απαιτήσεις των πελατών, τις παραγγελίες αλλά και τις τυχόν αλλεργίες στα φαγητά που έχουν.

Ένας σωστός επαγγελματίας, θα πρέπει να αλληλεπιδρά με τους πελάτες και να τους κάνει να νιώθουν σημαντικοί. Να αφιερώνει κάποιο χρόνο για το καθένα επισκέπτη του εστιατορίου σας, ώστε να νιώθει οικεία στο χώρο. Αυτό θα τους προκαλέσει την επιθυμία να επισκεφτούν ξανά την επιχείρηση που έχετε.

ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ ΕΠΙΛΥΣΗΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΠΡΟΣΟΧΗ ΣΤΙΣ ΛΕΠΤΟΜΕΡΕΙΕΣ

Επίσης, η δουλειά ενός καλού εργαζόμενου στο service, κρίνεται από την προσοχή που δίνει στις λεπτομέρειες. Πολύ συχνά οι πελάτες, έχουν κάποιες ιδιαιτερότητες στο φαγητό. Γι αυτό και συχνά μπορούν να παραλλάσουν το φαγητό που υπάρχει στο μενού. Ο σερβιτόρος είναι σημαντικό να μάθει την κάθε λεπτομέρεια και να υλοποιήσει την επιθυμία τους.

Σημαντικό επίσης, είναι να γνωρίζει το μενού του φαγητού και όλα τα συστατικά που χρησιμοποιούνται σε κάθε πιάτο μα και το μενού των ποτών. Να έχει γνώσεις για το κάθε ποτό ξεχωριστά. Είναι άσχημο, να τον ρωτά ο πελάτης κάτι σχετικό με αυτό και να μη ξέρει τι να απαντήσει. Φανταστείτε ένα σερβιτόρο να μη γνωρίζει την διαφορά του λευκού από το κόκκινο κρασί, για παράδειγμα. Η αγάπη του για το φαγητό, επιπλέον, θα τον κάνει να ξεχωρίσει. Θα πρέπει να είναι σε θέση να “πουλήσει” κομψά το κάθε πιάτο που σερβίρει. Εάν δείχνει ενθουσιασμένος την ώρα που περιγράφει τα φαγητά, τότε θα τα προτιμήσει και ο πελάτης.

Είναι τεράστιο προσόν για ένα σερβιτόρο, εάν μπορέσει να κατανοήσει σωστά τα παράπονα των πελατών και καταφέρει να βοηθήσει στην επίλυση τους.  Για να γίνει αυτό, θα πρέπει να προσεγγίζει σωστά τους πελάτες. Οι δεξιότητες επίλυσης προβλημάτων, θα τον βοηθήσουν επίσης, να εντοπίσει τα προβλήματα που υπάρχουν στο εστιατόριο και να τα αντιμετωπίσει άμεσα.

ΚΑΛΟ MULTITASKING, ΦΥΣΙΚΗ ΙΚΑΝΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΚΑΛΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΧΡΟΝΟΥ

Η προνοητικότητα κάνει έναν σερβιτόρο να ξεχωρίζει. Είναι χρήσιμο να ξέρει από πριν τις ανάγκες του πελάτη. Χάρη σε αυτήν, θα ξέρει πότε έχει τελειώσει το φαγητό, για να σερβίρει το γλυκό ή πότε είναι η κατάλληλη στιγμή για να γεμίσει το ποτήρι του. Άλλο ένα χαρακτηριστικό που πρέπει να έχει είναι η διαχείριση πολλαπλών εργασιών ταυτόχρονα. Σκεφτείτε πόσα πράγματα κάνει ένας εργαζόμενος στο εστιατόριο στην βάρδια του. Απαντά στις ερωτήσεις ενός πελάτη, επικοινωνεί με τον μάγειρα για το φαγητό, με τον ταμία για τον λογαριασμό, καθαρίζει τα άδεια τραπέζια και μαζεύει τα πιάτα κ.λπ. Για να καταφέρει όλα αυτά, θα πρέπει να είναι εξοικειωμένος με το multitasking και να είναι ανθεκτικός στην πίεση της εργασίας.

Ακόμα, απαιτείται άψογη φυσική ικανότητα μα και μαθηματικές δεξιότητες. Ο γρήγορος υπολογισμός αριθμών όπως ποσοστά, εκπτώσεις, τόκοι είναι μέσα στα καθήκοντα του. Κάποιες φορές, οι πελάτες δεν είναι και τόσο ευγενικοί. Η υπερβολική κατανάλωση αλκοόλ, ίσως προτρέψει τους επισκέπτες να κάνουν κάποια άσχημα σχόλια εναντίον ενός σερβιτόρου. Εκείνος θα πρέπει να δείξει υπομονή και να μη επηρεαστεί από κάποιες λέξεις που θα ειπωθούν.

Η κακή διαχείριση χρόνου είναι ένα πολύ μεγάλο μειονέκτημα για ένα εργαζόμενο στο service. Ο σωστός σερβιτόρος θα πρέπει να διαχειρίζεται έξυπνα και σωστά τον χρόνο. Να προγραμματίζει τις δραστηριότητες που γίνονται καθημερινά. Με την ορθή οργάνωσή του, θα διαχειρίζεται έξυπνα το χρόνο και τα τραπέζια. Θα γνωρίζει ποιος πελάτης πρέπει να σερβιριστεί πρώτος και ποιος βιάζεται να φύγει. Με αυτό το τρόπο κανένας δεν θα φεύγει απογοητευμένος από την εξυπηρέτηση του προσωπικού.

Η άψογη συνεργασία με τους υπόλοιπους συναδέρφους είναι σημαντική για την δουλειά του σερβιτόρου. Σίγουρα θα θέλετε να έχει την δεξιότητα της ομαδικότητας. Φανταστείτε πόσα προβλήματα θα προκύψουν, εάν αυτός που προσλάβετε, δεν είναι ομαδικός. Σύντομα θα καταστρέψει την φήμη της επιχείρησής σας.

Συνεπώς, ένας σερβιτόρος με όλα τα παραπάνω χαρακτηριστικά, θα συμβάλει στην επιτυχία ενός καταστήματος εστίασης. Είναι επιτακτική η ανάγκη για την επιχείρησή σας, να προσλάβετε το κατάλληλο προσωπικό.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *